Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Αυτά κάνουν “τούμπανο” για οδήγηση το νέο IONIQ 5 N με τους 650 ίππους- Τιμή

Για τη Hyundai, το “N” σημαίνει Νάμγιανγκ, περιοχή στην οποία βρίσκεται το Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της κολοσσιαίας εταιρείας στην Κορέα, όπου γεννήθηκε η ιδέα, καθώς επίσης και το Νίρμπουργκρινγκ, όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor. Εκεί ήταν που η γκάμα των μοντέλων “Ν” εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε επαρκώς, πριν ετοιμαστεί για παραγωγή.

Το Νίρμπουργκρινγκ χρησιμοποιήθηκε και συνεχίζει να χρησιμοποιείται για την τελειοποίηση των τεχνολογιών υψηλών επιδόσεων της Hyundai N. Η εμβληματική πίστα Nürburgring-Nordschleife είναι γνωστή ως μία από τις πιο δύσκολες του κόσμου. Με 73 στροφές και 20,832 χιλιόμετρα ασφάλτου, είναι επίσης ένα συγκρότημα μηχανοκίνητου αθλητισμού και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motor.

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των διαρκώς αυξανόμενων δοκιμών αντοχής της Hyundai Motor διεξάγεται εκεί. Κάθε αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που συμμετέχει στις δοκιμές κάνει τουλάχιστον 480 γύρους στο Νίρμπουργκρινγκ σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, προσομοιώνοντας έως και 180.000 χιλιόμετρα σκληρής οδήγησης – το ισοδύναμο του κύκλου ζωής ενός κανονικού αυτοκινήτου- σε μόλις δέκα έως 12 εβδομάδες.

Ο συνεχής συνδυασμός απαιτητικής επιτάχυνσης, ταχείας επιβράδυνσης και πιεσμένων στροφών ωθεί τα αυτοκίνητα στα όριά τους, ενώ οι μεταβλητές επιφάνειες και η μεταβολή του κάμπερ εξασφαλίζουν κορυφαίες επιδόσεις ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες. Το Κέντρο R&D της εταιρείας στο Νάμγιανγκ ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1995 στην πόλη Χασιόνγκ της Νότιας Κορέας και απασχολεί 13.000 ερευνητές και προγραμματιστές, ενώ αποτελεί την καρδιά του παγκόσμιου δικτύου έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai Motor.

Εκτείνεται σε πάνω από 3,3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και αποτελείται από διάφορα κέντρα σχεδιασμού και τεχνολογίας, συστημάτων κίνησης, δοκιμών επιδόσεων και οδήγησης, μια αερο-ακουστική αεροδυναμική σήραγγα και περιβαλλοντικό R&D. Φιλοξενεί 34 δρόμους, συμπεριλαμβανομένης της «Περιοχής C», μιας πίστας υψηλών ταχυτήτων μήκους 4,5 χιλιομέτρων.

Η περιοχή με συνολικό μήκος δρόμων 70 χιλιομέτρων είναι η πνευματική πατρίδα της Hyundai N. Καθώς η Hyundai στοχεύει να αναδειχθεί σε ηγέτη της ηλεκτρικής κινητικότητας, το IONIQ 5 N αποτελεί ορόσημο, μετατρέποντας το όραμα της συναισθηματικής κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε πραγματικότητα. Οι εμπνευσμένοι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τρεις πυλώνες των επιδόσεων N – Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar – εφαρμόζονται εδώ και καιρό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης N.

Το 2015, η μάρκα N καθιέρωσε το όραμά της για ένα βιώσιμο μέλλον για την επόμενη γενιά όσων λατρεύουν την οδήγηση, παρουσιάζοντας το N 2025 Vision Gran Turismo. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της N ξεκίνησε με το πρωτότυπο RM20e και το αγωνιστικό Veloster N ETCR. Το 2022, η μάρκα N παρουσίασε το RN22e, ένα κινητό εργαστήριο που σχεδιάστηκε για να επικοινωνήσει τη μεταφορά της εμπειρίας ηλεκτροκίνησης της N στο πρώτο EV παραγωγής της μάρκας, το IONIQ 5 N.

Το IONIQ 5 N παρουσιάζει μια δυναμική και μοναδική σχεδίαση που ξεπερνά την απλή αισθητική προσέγγιση, καθώς κάθε οπτικό στοιχείο εξυπηρετεί και ένα λειτουργικό σκοπό. Συμβάλλοντας στο σπορ χαρακτήρα, την αεροδυναμική ή την απόδοση πέδησης, ο σχεδιασμός του IONIQ 5 N ενισχύει την οικονομία ενέργειας, την ευκολία και την οδηγική απόλαυση.

Ο χαρακτηριστικός εμπρός προφυλακτήρας N διαθέτει ενεργές γρίλιες, κουρτίνες αέρα και εμπρός ενεργά πτερύγια αέρα που συνεργάζονται για την ενίσχυση της αεροδυναμικής. Η πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και οι αεραγωγοί τονίζουν το σπορ χαρακτήρα και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Μια αεροτομή τύπου χείλους διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει τη χαμηλή στάση του αυτοκινήτου και να κάνει σαφείς τις επιδόσεις του.

Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το IONIQ 5 με αλλαγή των αναλογιών του: πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς. Το IONIQ 5 N αποπνέει ένα πιο επιθετικό στήσιμο, το οποίο συμπληρώνεται από τους καινούργιους προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα. Είναι συνολικά 20 χιλιοστά πιο χαμηλό, 50 χιλιοστά πιο φαρδύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί πιο φαρδιά ελαστικά και 80 χιλιοστά πιο μακρύ λόγω του πιο τονισμένου διαχύτη.

Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση σε πίστα. Η εμπρός και η πίσω ανάρτηση έχουν σχεδιαστεί σχολαστικά από την αρχή, βελτιστοποιώντας αποτελεσματικά την κινηματική ώστε να συνεργάζονται με τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και χαμηλώνοντας τη θέση του καθίσματος κατά συνέπεια και του κέντρου βάρους για να βελτιστοποιηθεί η οδηγική συμπεριφορά.

Το IONIQ 5 N διατίθεται σε δέκα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποκλειστικών αποχρώσεων Hyundai N – Performance Blue Glossy και Performance Blue Matte. Ξεχωρίζει το νέο χρώμα έμφασης Hyundai N για τα EV, το Luminous Orange Matte. Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο, με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, όπως ανακυκλώσιμο διακοσμητικό πόρτας από χαρτί, νήμα bio PET από ζαχαροκάλαμο, ανακυκλωμένο νήμα PET από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, bio TPO από ζαχαροκάλαμο και δέρμα (pure leather).

Στο πίσω μέρος, η αποκλειστική αεροτομή N, μαζί με έναν διαχύτη και μια εξαγωγή αέρα με πορτοκαλί απόχρωση, συμβάλλει στον έλεγχο της ροής του αέρα για την υποστήριξη της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης. Αυτό αναδεικνύει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του IONIQ 5 N και προσθέτει στην επιθετική του σχεδίαση. Ενσωματωμένο στην αεροτομή είναι το τριγωνικό φως φρένων, ειδικά σχεδιασμένο για το μοντέλο N.

Το IONIQ 5 N διαθέτει επίσης έναν πίσω προβολέα ομίχλης στο κέντρο του πίσω διαχύτη, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο μια πιο σπορ εμφάνιση. Κάτω από την πέμπτη πόρτα υπάρχει ένα αποκλειστικό Ν μαύρο κάλυμμα προφυλακτήρα με γραφικά αντανακλαστικά καρό σημαίας, ενώ ο πίσω υαλοκαθαριστήρας εξασφαλίζει τη βελτιωμένη ορατότητα προς τα πίσω. Το θέμα της καρό σημαίας, είναι εμπνευσμένο από τις πίστες.

Το εσωτερικό του IONIQ 5 N έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept, δίνοντας προτεραιότητα στην ιδανική εργονομία του οδηγού με σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ N, με πιο χαμηλή θέση του καθίσματος, ένα νέο τιμόνι αποκλειστικά για το N με ειδικά πλήκτρα λειτουργίας και μια σταθερή κεντρική κονσόλα επίσης αποκλειστικά για το N. Τα καθίσματα διατίθενται σε μια επιλογή: δέρμα & Alcantara.

Τα προγράμματα οδήγησης μπορούν να προσαρμοστούν και να αντιστοιχιστούν σε κάθε πλήκτρο σε διάφορους συνδυασμούς, ώστε να μεγιστοποιηθεί το fun to drive πνεύμα του IONIQ 5 N. Το κουμπί N Grin Boost (NGB), τοποθετημένο στις «3 η ώρα», επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση στην κορυφαία επιτάχυνση και την οδηγική διασκέδαση για δέκα δευτερόλεπτα.

Τα paddles είναι άριστα τοποθετημένα στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-Shift και N Pedal, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης όταν οι λειτουργίες αυτές δεν χρησιμοποιούνται. Λόγω του χαρακτήρα της οδήγησης N, τα πεντάλ του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένα για την ιδανική επαφή των ποδιών και την αποφυγή γλιστρήματος σε συνθήκες οδήγησης σε πίστα που περιλαμβάνουν πολλή υπερστροφή και πλαγιολισθήσεις γενικότερα.

Το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν στις έως και 21.000 στροφές ανά λεπτό. Το αποτέλεσμα είναι μία απόδοση ροπής (478 kW/ 650 PS και 770 Nm και 448 kW/ 609 PS και 740 Nm με ενεργοποιημένο το NGB), με μετατροπέα δύο σταδίων στον πίσω κινητήρα για αυξημένη ισχύ με συνθήκες υψηλού φορτίου ή αυξημένη ενεργειακή απόδοση σε χαμηλό φορτίο.

Το IONIQ 5 N μπορεί να φτάσει τα 260 km/h και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα (3,4 δευτερόλεπτα με ενεργοποιημένο το NGB). Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσφέρει αυτονομία 448 χιλιόμετρα (WLTP). Οι δυνατότητες του IONIQ 5 N στις στροφές προσφέρουν μια βελτιωμένη οδηγική εμπειρία χάρη στα προηγμένα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης.

Η αναβαθμισμένη δομή του αμαξώματος, όπως και η θέση του κινητήρα και της μπαταρίας, συμβάλλουν στην μέγιστη πλευρική ακαμψία. Οι ενσωματωμένοι άξονες κίνησης ενισχύθηκαν για να αντέχουν την αυξημένη ροπή των ηλεκτροκινητήρων. Το σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων εξασφαλίζει αντοχή και άμεσες επιβραδύνσεις. Η συγκράτηση του βάρους του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται με τη χρήση ελαφρών υλικών.

Εκτός από το αλουμινένιο καπό που υπάρχει και στο βασικό μοντέλο, χρησιμοποιούνται ειδικές ζάντες αλουμινίου για να συμβάλουν στη μείωση του συνολικού βάρους. Στο εσωτερικό, το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με ειδικά καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική στήριξη κατά τη διάρκεια της σβέλτης οδήγησης. Η σταθερή κεντρική κονσόλα βελτιώνει περαιτέρω την οδηγική εμπειρία, προσφέροντας στον οδηγό την απόλυτη αίσθηση της σταθερότητας και του ελέγχου.

Το N Pedal αναπτύχθηκε ως μια λύση για την αντιμετώπιση του εγγενούς βάρους και μεγέθους των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών ελέγχου και κρατήματος που χαρακτηρίζουν τα i20 N WRC της Hyundai που κατέκτησαν το πρωτάθλημα ράλι. Αυτή η έξυπνη λειτουργία λογισμικού σχεδιάστηκε για να παρέχει άμεση συμπεριφορά στις στροφές και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι.

Βασισμένο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης του i-Pedal, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στα γρήγορα περάσματα από τις στροφές έναντι της ενεργειακής απόδοσης. Χρησιμοποιώντας την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο απότομη είσοδο στις στροφές.

Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας πλαγιολίσθησης, εξισορροπώντας πολλαπλούς χειρισμούς του αυτοκινήτου που ανταποκρίνονται σε εισόδους στις στροφές. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία kick (κλωτσιά) του συμπλέκτη των πισωκίνητων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια οδήγησης που απαιτούν πιο άμεση drift επιτάχυνση.

Η λειτουργία N Torque Distribution (NTD) παρέχει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Χρησιμοποιώντας το ρυθμιστικό slider στην οθόνη AVN, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν την επιθυμητή αναλογία κατανομής της ροπής.

Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα, ελέγχει το ποσό της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, βελτιώνει το κράτημα στη στροφή με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την ολίσθηση των τροχών. Με αυξημένη ροπή έως 1.800 Nm, το e-LSD επιτυγχάνει βελτιωμένο έλεγχο, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση.

Το IONIQ 5 N έχει εντυπωσιακές επιδόσεις, με μέγιστη ισχύ 650 PS και μέγιστη ροπή 770 Nm με ενεργοποιημένο το NGB. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (ECS) για να διασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και υψηλές επιδόσεις. Είτε στο δρόμο, είτε στην πίστα, ο οδηγός μπορεί με το Drive Mode να ρυθμίσει την σκληρότητα της ανάρτησης για να βελτιστοποιήσει την αντίδραση του IONIQ 5 N στις διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Το N Launch Control παρέχει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση από στάση «προφορτίζοντας» τους κινητήρες. Υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης (χαμηλό, μεσαίο και υψηλό) για το ελάχιστο σπινάρισμα των τροχών και την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν όπως ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Με την επιδήτηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το πιο “τούμπανο” για οδήγηση ηλεκτρικό της αγοράς, κοστολογείται από 69.990 ευρώ.

Πηγή: Sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Το Opel Experimental, το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση IAA Mobility πέρυσι, δίνει μια γεύση από το μέλλον της μάρκας. Το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Κλείνοντας το δικό σας Tenere test ride, θα έχετε την δυνατότητα να απολαύσετε τη μοναδική adventure αίσθηση οδήγησης που μόνο μια Yamaha Tenere 700...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Ένα απολιθωμένο οστό αυτιού που ανακαλύφθηκε σε ένα σπήλαιο στην Ισπανία πιθανώς ανήκει σε ένα παιδί που έζησε την εποχή των Νεάντερταλ και έπασχε...

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τα καρδιαγγειακά προβλήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση άνοιας στο μέλλον, προειδοποιεί νέα μελέτη. Σε σύγκριση με παράγοντες όπως...